עורך דין דיני משפחה

המשפט הישראלי גדול בסוגיות סבוכות ומורכבות החולשות על כל תחומי החיים. עם זאת, אין כל ספק שישנו תחום אחד, בו הרגישות של עורך הדין היא קריטית במיוחד. תחום דיני המשפחה הוא ללא ספק מהטעונים ביותר מכל עולמות המשפט. בהתחשב בעובדה שבתיקים מסוג זה מעורבים קרובי משפחה, הדבר כלל לא אמור להפתיעה אותנו. עורך דין דיני משפחה יפגוש לרוב את הלקוחות שלו ברגעים מורכבים וקשים בחייהם ומעבר לייעוץ המשפטי והייצוג שיעניק, יהיה עליו לא פעם גם להוות אוזן קשבת ולהעניק תמיכה. מתהליכי גירושין וסוגיות הקשורות לשלום הילד ועד לסכסוכי ירושה, מדובר בתחום מרתק וייחודי הדורש סל נרחב של כישורים.

תחומי העיסוק של עורך דין דיני משפחה

דיני המשפחה עשויים לכלול מגוון סכסוכים בין קרובי משפחה. עם זאת, אין כל ספק שישנם שני תחומים מרכזיים בהם נדרש סיוע עורך דין בתוך המשפחה.

גירושין

עורך דין גירושין, כשמו כן הוא, מלווה זוגות בתהליכי הגירושין שלהם במקרה בו מדובר בגירושין בהסכמה, או מייצג את אחד מבני הזוג בתביעת גירושין. כחלק מהתהליך, ייצג העורך דין את בן או בת הזוג בדיוני מזונות ומשמורת וינהל משא ומתן על חלוקת הרכוש במהלך עריכת הסכם גירושין. ייצוג זה ינוהל לרוב בבתי הדין הרבניים או בבית המשפט לענייני משפחה

בנוסף, עורך דין המתמחה בתחום זה ילווה זוגות בעריכת הסכם ממון, על מנת שאם אי פעם יבחרו להתגרש, כל ענייניהם יוסדרו ללא סכסוכים מיותרים.

צוואות וירושות

נושא נפוץ נוסף בו עוסק עורך דין בתחום זה הוא בעריכת צוואות, ניהול עיזבונות וייצוג בסכסוכי ירושה.

מה כוללת תוכנית הלימודים בתחום דיני המשפחה?

במהלך ההתמחות יתוודעו הסטודנטים לשלל הסוגיות המשפטיות החולשות על תחום המשפחה. כחלק מהכשרתו, יכיר לעומק את הדין העברי בכל הקשור לתחום המשפחה, את החקיקה החלה בענייני מזונות ומשמורת וכמובן, דיני צוואות וירושות. עם זאת, סוגיות משפחתיות חולשות לרוב על מגוון תחומים משפטיים – מדיני המקרקעין ועד לסדר הדין הפלילי. לעתים קרובות, סכסוכי ירושה עשויים להיות על קרקעות, תהליכי גירושין עשויים לכלול התנהגות אלימה וברוב המקרים ככולם – מעורבים כספים. לכן, עורך דין לענייני משפחה מוכשר חייב להעמיק את הידע שלו בכל התחומים הללו על מנת להעניק מענה איכותי.

איך סוללים את הדרך לקריירה בתחום?

עורכי דין שיבחרו למקד את התמחותם בדיני המשפחה, יצטרכו לרוב לעבור לפחות שנה של התמחות במשרד המתמחה בתחום בישראל וכמובן, לעבור את בחינות הלשכה בהצלחה. הסוגיות בתחום המשפחה עשויות להיות מורכבות למדי ולכן, לא מומלץ להתחיל בקריירה עצמאית מיד עם סיום הלימודים והסטאז', אלא להתנסות תחילה במשרד בתחום ולצבור ידע והיכרות עם כלל המורכבויות שהתחום הזה לא פעם טומן בחובו. אלא המשימות המרכזיות שבהן יעסוק עורך דין בתחום זה.