עורך דין מקרקעין

אז יצאת לדרך לקראת לימודי המשפטים שלך. אם נקדיש למשימה הזו את כל המאמצים והכוחות שלנו, נוכל לצאת בסיום הלימודים עם מקצוע יוקרתי, מכובד ובעל פוטנציאל לא מבוטל להכנסה יפה ויציבה. אחת ההחלטות החשובות ביותר שנקבל במהלך הלימודים, הוא תחום ההתמחות שבו נפעל. כיום, נחשב תחום המקרקעין לאחד מהתחומים המבוקשים ביותר. אין על כך כל פלא, מדובר בתחום בו הביקוש לסיוע משפטי לעולם אינו פוסק ולעתים קרובות, מדובר בתיקים רווחיים מאוד. מדוע התחום כה מבוקש כיום ואילו יתרונות נוכל להפיק? אלו כמה דברים שכדאי לדעת על לימודי משפטים עם התמחות במקרקעין.

מדוע עורכי דין מקרקעין מבוקשים כל כך?

בשנים האחרונות, תנופת הבנייה בישראל צוברת תאוצה חסרת תקדים. המדינה, הפועלת במרץ להתמודד עם משבר הדיור, מאשרת מיזמים רבים וקבלנים ויזמים בכל רחבי הארץ רוכשים קרקעות ובונים בקצב אדיר. משפחות המחפשות אחר שיפור הדיור, זוגות צעירים הזקוקים לדירה וגורמים רבים אחרים בשוק נכנסים לעסקאות נדל"ן ללא הרף. בנוסף, מגמת ההתחדשות העירונית פועלת כיום בהיקף רחב מתמיד. כל עסקה כזו – ממכירת או רכישת דירה ועד למיזמי פינוי בינוי או תמ"א 38 – דורשת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי. ישנם היבטים רבים שיש לבחון בעסקה כזו ולעתים קרובות עריכת חוזה מדויק, בדיקות רקע קפדניות וייעוץ שוטף עושים את כל ההבדל בין עסקה משתלמת לכושלת. לכן, כניסה לתחום זה מביאה עמה סבירות גבוהה לעבודה באופן קבוע בתחום בו לעתים קרובות נתונים על הכף סכומים גבוהים מאוד.

מה לומדים בהתמחות המקרקעין?

סטודנטים למשפטים בתחום המקרקעין מתמקדים בשלל דיני הנדל"ן והמקרקעים החלים בישראל. מכלל החקיקה אודות רישום המקרקעין בטאבו וברמ"י ועד לרגולציה בעולם הבניה, ליקויי בניה וניסוח הסכמים וחוזים, מדובר בתחום רחב היקף. אחד מהתחומים החשובים ביותר שיילמדו הוא סוגיית מיסוי המקרקעין הנחשבת לאחת הסבוכות ביותר. בתחום זה, זקוקים מוכרים ורוכשים רבים של קרקעות לייעוץ מקיף. כמו כן, תהיה לך הזדמנות להעמיק את הידע שלך בשלל סוגיות ייחודיות לישראל כמו חלוקת נחלות במושבים, בן ממשיך ואגודות שיתופיות, לצד מיזמים להתחדשות עירונית על כלל מורכבויותיהם המשפטיות. הידע רחב ההיקף הזה יאפשר לך להעניק ערך מוסף רב ללקוחות העתידיים שלך.

איפה לומדים ולמי זה מתאים?

אם עולם הנדל"ן תמיד משך אותך והבחנת במהלך הלימודים שליווי עסקאות וכינון הסכמים הוא תחום בו יש לך כישרון, ייתכן שמשפט המקרקעין הוא תחום אידיאלי עבורך. מכיוון שהביקוש נפוץ לשירותים אלו בפריסה ארצית רחבה, ניתן יהיה ליהנות מביקוש רב בכל נקודה בה נבחר להתגורר. כל המכללות והאוניברסיטאות בארץ המציעות לימודי משפטים יאפשרו לך לבחור בתחום ההתמחות הזה וגם ההזדמנויות להתמחות וסטאז' נפוצות מאוד. עם זאת, כדי להבטיח שתעמוד לרשותך ההכשרה הטובה ביותר, חשוב לוודא שמוסד הלימודים שייבחר לבסוף מתמחה בתחום המקרקעין ויוכל להעניק לך ערך מוסף.