רוצה לשלוט בכל ויכוח? זה הזמן להתנסות בקורס דיבייט

כולנו מכירים את האנשים האלה, שפשוט מצליחים לתפוס קהל עם כמה משפטים בודדים. לאופן בו אנחנו מתנסחים, לנימה והטון ואפילו לשפת הגוף שלנו, יש כוח אדיר. המילים הנכונות באופן הנכון יכולות לסייע לנו לשכנע אחרים בעמדה שלנו, לנהל דיונים באופן מכבד מתמיד ויותר מכל, לאפשר לנו להתבטא בדרכים שמעולם לא חשבנו שאנו יכולים. כיום יותר מאי פעם, בוחרים אנשים רבים המעוניינים לשפר כישורים אלו לפנות לקורס דיבייט. כולנו שמענו על מועדוני דיבייטינג, בעיקר מהסרטים האמריקאיים, אך רק מעטים מאתנו יודעים מה כולל תחום העיסוק הזה. כאן, ננסה להבין בדיוק מה לומדים בקורס כזה ואת כלל היתרונות שהוא יכול להכניס אל חיינו.

אז מהו דיבייט, ובעיקר – מה הוא לא?

מדובר בתופעה עולמית – היכולות שלנו לנהל דיון מכבד ואינטליגנטי הולכות ומתדרדרות. ישנם גורמים רבים לתופעה כזו, מהקיטוב הגובר בחברה ועד לשיח ברשתות החברתיות. דיבייט, הוא כלל הכישורים המאפשרים לבנות טיעון רציונלי משכנע ולהתמודד עם כלל האתגרים שדיון רעיוני יכול להביא איתו. בעידן בו משימה זו נעשית מורכבת מתמיד, דיבייט מעניק לך יתרון חשוב במגוון משימות שיעמדו בפניך במהלך החיים.

חשוב לציין, דיבייט איננו ויכוח. הוא לא נועד לנגח ביעילות את היריב שלך. זוהי טכניקה לוגית שתשפר את יכולות החשיבה הביקורתית שלך, תעניק לך כישורי עמידה מול קהל ויותר מכל, תאפשר לך לשכנע באופן רציונלי את בני השיח שלך.

שיפור ההתנסחות בעל פה

האם אי פעם הרגשת שבראש שלך יש רעיון ברור מאוד, אבל המילים פשוט לא יוצאות מהפה? ההתנסות בדיבייט מאפשרת לך לתרגל בסביבה בטוחה את עושר השפה ויכולת ההתבטאות שלך ולתאר מהלכים וטיעונים באופן רהוט, מרשים ומשכנע. זה לא משנה אם אנחנו מדברים על פוליטיקה, ספרות או אפילו על נושא מדעי, תרגול דיבייט מאפשר לך לזהות את הקהל שעומד מולך, לבחור בטון המתאים ולוודא שהקשב אליך נשמר לאורך כל הצגת הטיעון.

יישוב סכסוכים בדרכי שלום

רכישת מיומנויות שיח ברמה גבוהה ויכולת שכנוע מאפשרים לך לחתור לקראת המטרה שלך מבלי להתבלבל מהערות ביניים והסחות דעת זולות. היכולת לנהל עימות כזה בעזרת שיח, מאפשרת לך לשמור על אסרטיביות ובו זמנית, לשדר אדיבות ורצון טוב.

שליטה רגשית גבוהה

טכניקה חשובה נוספת שרוכשים בדיבייט היא שמירה על קור רוח ונינוחות. המיקוד על הנושאים שעל הפרק במקום עירוב רגשות אישיים כמו עלבון או תסכול, מאפשרים לך לנהל את רגשותיך באופן בוגר ומכבד יותר. סביר מאוד להניח שמיומנות זו תשרת אותך בכל מפגש בעל אופי חברתי שיהיה עליך להתמודד עמו.

חשיבה מהירה

כחלק מקורס דיבייטינג נלמד כיצד לאתגר את היריב במהלך דיון, לחשוב מחוץ לקופסא ולזהות במהירות את נקודות התורפה בטיעוניו. מענה מהיר לתגובות ולקושיות הוא אחד מהכישורים החשובים ביותר במהלך ניהול דיון וכל היסוס יכול לעלות ביוקר. מעבר ליתרון האדיר שזה יעניק לך בדיונים וויכוחים, חשיבה מהירה היא כלי חשוב מאין כמותו לפתרון בעיות בכל תחומי החיים.